Blockchain

Salesforce met low-code blockchain-platform voor CRM

CRM-leverancier en marktleider Salesforce introduceert het eerste low-code blockchain-platform voor CRM-systemen.

Salesforce integreert Blockchain in 's werelds toonaangevende CRM-platform. Als gevolg hiervan kunnen bedrijven nu voor het eerst blockchain-netwerken, workflows en apps maken, waardoor volledig nieuwe klantervaringen worden gecreëerd. De Salesforce Blockchain breidt klantrelatiebeheer uit en biedt de mogelijkheid om eenvoudige en snelle partnernetwerken te bouwen waar gedeelde en gedeelde gegevens kunnen worden gedeeld.

Vertrouwen en transparantie

Met de open source blockchain-technologie van Hyperledger stelt Salesforce Lightning bedrijven in staat om deze blockchain-netwerken in slechts een paar klikken te gebruiken, zonder dure code te hoeven gebruiken. Deze technologie wordt op sommige plaatsen gebruikt, zoals de Arizona State University. Daar vooral om vertrouwen, transparantie en uiteindelijk bedrijfssnelheid te vergroten. (zie AMEinfo Staff van 26.06.2019)

Wat is Blockchain?

Maar hoe werkt een blockchain precies en waarom wordt het steeds belangrijker? Welnu, een blockchain is in wezen een keten van blokken die gegevens bevatten die, eenmaal vrijgegeven, onveranderlijk worden. Het volgende blok bevat informatie van het vorige, enzovoort. Dus elke verandering kan op elk moment en door alle betrokkenen worden begrepen. Een nieuw blok wordt alleen gemaakt bij consensus, zodat alleen alle partijen het moeten vrijgeven. De Blockchain heeft de crypto-valuta Bitcoin bedacht om de transacties hiervan te kunnen documenteren.

Voordelen voor bedrijven

Door Blockchain in CRM-systemen te integreren, kunnen bedrijven deze technologie nu met slechts een paar klikken gebruiken om partnernetwerken te bouwen. Transacties met derden worden bijvoorbeeld veel transparanter en er zijn minder geschillen. Ook kunnen veel processen in bedrijf en administratie aanzienlijk slanker en geautomatiseerd worden gemaakt. Salesforce Blockchain is momenteel nog gereserveerd voor een beperkt aantal exclusieve partners, maar zal naar verwachting tegen 2020 breed beschikbaar zijn.

24 juli 2019

Lees meer over:
Salesforce CRM Blockchain

Buitendienst nog altijd zeer belangrijk

Uit een enquête blijkt nu dat de buitendienst niet is beëindigd, ondanks de steeds toenemende e-commerce. Het blijft een belangrijk onderdeel van de verkoop.

Lees verder

Chatbots in de klantcommunicatie

Zijn chatbots de toekomst van communicatie met de klant of gewoon gimmick? Op veel plaatsen komen we nu zogenaamde chatbots tegen. Maar wat kunnen deze?

Lees verder