Blockchain

Salesforce met low-code blockchain-platform voor CRM

CRM-leverancier en marktleider Salesforce introduceert het eerste low-code blockchain-platform voor CRM-systemen.

Salesforce integreert Blockchain in 's werelds toonaangevende CRM-platform. Als gevolg hiervan kunnen bedrijven nu voor het eerst blockchain-netwerken, workflows en apps maken, waardoor volledig nieuwe klantervaringen worden gecreëerd. De Salesforce Blockchain breidt klantrelatiebeheer uit en biedt de mogelijkheid om eenvoudige en snelle partnernetwerken te bouwen waar gedeelde en gedeelde gegevens kunnen worden gedeeld.

Vertrouwen en transparantie

Met de open source blockchain-technologie van Hyperledger stelt Salesforce Lightning bedrijven in staat om deze blockchain-netwerken in slechts een paar klikken te gebruiken, zonder dure code te hoeven gebruiken. Deze technologie wordt op sommige plaatsen gebruikt, zoals de Arizona State University. Daar vooral om vertrouwen, transparantie en uiteindelijk bedrijfssnelheid te vergroten. (zie AMEinfo Staff van 26.06.2019)

Wat is Blockchain?

Maar hoe werkt een blockchain precies en waarom wordt het steeds belangrijker? Welnu, een blockchain is in wezen een keten van blokken die gegevens bevatten die, eenmaal vrijgegeven, onveranderlijk worden. Het volgende blok bevat informatie van het vorige, enzovoort. Dus elke verandering kan op elk moment en door alle betrokkenen worden begrepen. Een nieuw blok wordt alleen gemaakt bij consensus, zodat alleen alle partijen het moeten vrijgeven. De Blockchain heeft de crypto-valuta Bitcoin bedacht om de transacties hiervan te kunnen documenteren.

Voordelen voor bedrijven

Door Blockchain in CRM-systemen te integreren, kunnen bedrijven deze technologie nu met slechts een paar klikken gebruiken om partnernetwerken te bouwen. Transacties met derden worden bijvoorbeeld veel transparanter en er zijn minder geschillen. Ook kunnen veel processen in bedrijf en administratie aanzienlijk slanker en geautomatiseerd worden gemaakt. Salesforce Blockchain is momenteel nog gereserveerd voor een beperkt aantal exclusieve partners, maar zal naar verwachting tegen 2020 breed beschikbaar zijn.

24 juli 2019

Start uw CRM selectie

Ontdek welke CRM systemen het beste passen bij uw onderneming

In welke sector bent u actief?

Waarom dit belangrijk is bij uw CRM selectie: CRM systemen worden over het algemeen niet ontwikkeld voor specifieke sectoren. Toch is het belangrijk om rekening te houden met uw branche tijdens de zoektocht naar de juiste software. Leveranciers met ervaring in uw branche snappen sneller uw bedrijfsprocessen waardoor de implementatie soepeler verloopt.

Voer het aantal medewerkers en gebruikers in

medewerker(s)
gebruiker(s)

Waar gaat u het CRM systeem vooral voor gebruiken?

Wilt u het CRM systeem integreren met andere software?

Hoeveel tijd wilt u uittrekken voor de implementatie van het CRM?

Overige vragen

Moeten uren worden geregistreerd in het CRM?
Werkt uw organisatie meer b2b, b2c of beide?
Heeft uw organisatie meerdere vestigingen?
Opereert u internationaal?
Is de hoofdvestiging in België?
CRM leveranciers zoeken...
systemen gevonden

Vul het formulier in en ontvang vrijblijvend informatie over de 7 meest geschikte leveranciers

Wij hebben uw aanvraag goed ontvangen

  • Op basis van de door u ingevulde informatie gaat onze consultant vrijblijvend aan de slag
  • Onze consultant maakt een selectie uit de gevonden CRM leveranciers die het best passen bij uw onderneming
  • U ontvangt gratis een shortlist met informatie over de 7 meest geschikte leveranciers
  • Bij vragen of onduidelijkheden neemt hij mogelijk contact met u op
Bekijk longlist
Selectie opnieuw starten

Striktly Business Software opent drie extra kantoren

ERP-en CRM-softwarebedrijf Striktly Business Software, met onder andere een kantoor in Brussel, opent dit voorjaar drie nieuwe offices in België.

Lees verder

Buitendienst nog altijd zeer belangrijk

Uit een enquête blijkt nu dat de buitendienst niet is beëindigd, ondanks de steeds toenemende e-commerce. Het blijft een belangrijk onderdeel van de verkoop.

Lees verder